Hogyan kell "TIE-színészkedni"???


A Kicsik és nagyok klasszikus TIE foglalkozás és színészként is új kihívások elé állít bennünket. Az egy-két perces jeleneteket - melyek nem történetet mesélnek, szinte csak inspirációként szolgálnak a foglalkozáshoz - nehéz elmélyíteni, feltölteni. Ebben az esetben végképp nem hagyatkozhat a játszó csupán saját ösztöneire, a játéknak pontosnak, és amennyire lehet "kosztól mentesnek" kell lennie. Azt a kényelmes állapotot pedig, hogy a színész ugródeszkának használja a színpadot, végképp el kell felejteni.
Foglalkozás közben, egy-egy jelenet újrajátszása után meg szoktam kérdezni a gyerekektől, láttak-e valami különbséget az első és a második játék között. Habár szándékunk szerint mi pontosan ugyanazt játsszuk másodszor, a nézők mindig találnak eltéréseket. Az, hogy nüanszokban a játék folyamatosan változik, vagyis, hogy a színház "mindig más", egyszerre lehet áldás és átok. Adhat többletjelentést az addigiakhoz, de olyan irányba is terelheti a foglalkozás résztvevőit, ami eredetileg nem volt tervben. Persze az a legjobb, ha az előkerülő témák valóban foglalkoztatják a gyerekeket, magukénak érzik a felvetődő problémákat. Nem szabad azonban elfelejtenünk, hogy ezeknek a problémáknak a konkrét felvetését a színészi játék milyensége határozza meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése